Sulaukėme dar vienos partijos aiškaus patvirtinimo dėl 5 proc. mokesčio atšaukimo

2016 - 09 - 23

Sulaukėme dar vienos partijos aiškaus patvirtinimo dėl 5 proc. mokesčio atšaukimo

Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos (LVŽS) rinkiminio sąrašo vedlys ir oficialiai paskelbtas kandidatas į premjerus Saulius Skvernelis kartu su kitais kolegomis iš šios partijos formuojamos šešėlinės Vyriausybės vienareikšmiškai pasisako už 5% apyvartos mokesčio miškų savininkams panaikinimą. Tai šiandien per susitikimą su Lietuvos verslo konfederacijos (LVK) nariais patvirtino Saulius Skvernelis ir Stasys Jankeliūnas, atsakydami į LMSA pirmininko Algio Gaižučio paklausimą.

 Nuotr.: susitikimo LVK biure akimirkos

Lietuvos verslo konfederacijos surengtas susitikimas su Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos vadovybe vyko šį penktadienį rugsėjo 23 d. 10 val. LVK biure. LVŽS be minėtųjų S.Skvernelio ir ekonomisto S.Jankeliūno dar atstovavo Valerijus Simulik ir  Virgilijus Poderis. Su LVŽS partijos rinkimine programa galima susipažinti čia...>>>

LVŽS rinkiminio sąrašo lyderis S.Skvernelis patikino, kad visumoje pritaria  LVK pateiktiems pasiūlymams šalies politinėms partijoms. Tame tarpe punktui dėl 5 proc. mokesčio panaikinimo:

2.13 Atsisakyti privačių miškų valdytojų mokamo 5 procentų apyvartos mokesčio, kuris prieštarauja mokesčių mokėtojų lygybės principui ir yra ekonomiškai nenaudingas valstybei;

Tarpe  Lietuvos verslo konfederacijos pasiūlymų šalies politinėms partijoms 2016 m. Seimo rinkimams yra išskirtas atskiras skirsnis miškų sektoriaus klausimams:

3. Miškų sektoriaus teisinio reguliavimo tobulinimas

3.1 Diegti priemones, skatinančias miškingumo didėjimą šalyje ir taip įgyvendinti Nacionalinėje aplinkos apsaugos strategijoje iškeltą tikslą iki 2030 m. padidinti Lietuvos miškingumą iki 35 proc. (padidinti naujai įveisiamų miškų plotus; tobulinti savaime apželiančių ir naujai įveistų miškų plotų pripažinimo miškais tvarkas ir pan.);

3.2 Pertvarkyti su miškų ūkiu susijusių mokesčių sistemą į miškininkystės veiklą skatinančią, neapmokestinant į mišką investuojamų pajamų. Tuo tikslu pakeisti Gyventojų pajamų mokesčio įstatymą, iš pajamų atimamoms išlaidoms priskiriant miško išauginimo išlaidas: miško atkūrimo, miško želdinių priežiūros ir apsaugos, ugdymo kirtimų. Naujai peržiūrėti  visą šiuo metu mokamų miškų ūkyje mokesčių sistemą ir tuo pagrindu parengti paprastą administruoti ir apskaityti tvarką. Nustatyti aiškią lėšų skyrimo bei panaudojimo tvarką;

3.3 Peržiūrėti žemės pirkimą-pardavimą reglamentuojantį Žemės ūkio paskirties žemės įsigijimo įstatymą, šiuo metu neproporcingai apribojantį savininkų teises disponuoti savo nuosavybe ir išimtinai palankų pigiai žemę galintiems įsigyti stambiesiems žemvaldžiams;

3.4 Skatinti investicijas į Lietuvos medienos pramonę, biotechnologijų pramonę ir biomasės energetiką, siekiant racionaliai panaudoti vietinius atsinaujinančius miškų medienos išteklius;

3.5 Optimizuoti saugomų teritorijų miškuose tinklą, racionalizuoti saugomų teritorijų sistemą plečiant racionaliam ūkininkavimui priskiriamų miškų plotus, mažinant teritorijas, kur ūkinė veikla griežtai ribojama ir taip siekti užtikrinti būtinų ekonominių, ekologinių ir socialinių funkcijų suderinamumą;

3.6 Parengti LR miškų įstatymą nauja redakcija, kurioje iš esmės peržiūrėti privačių miškų ūkio valstybinio reguliavimo sistemą (institucinę sąrangą, funkcijų sudėtį ir apimtį, ekonominį veiklos reguliavimą), šios peržiūros ir Europos šalių gerosios praktikos pagrindu parengti naują privačių miškų ūkio valstybinio reguliavimo koncepciją; 

3.7 Peržiūrėti ir atnaujinti Nacionalinės miškų sektoriaus plėtros programą, siekiant užtikrinti racionalų žemės ir miškų išteklių naudojimą. Neatidėliojant tobulinti esamą valstybinio miškų valdymo sistemą, ieškant naujų miškininkystės formų, mažinant administracinę naštą bei teisinio reguliavimo apimtį. Panaikinti įstatyminę nuostatą dėl konkretaus urėdijų skaičiaus;

3.8 Siekti atnaujinti ūkinę veiklą visuose rezervuotuose, bet nepanaudotuose nuosavybės teisių atkūrimui, miškuose. Siekiant konsoliduoti fragmentiškas, smulkias valdas, užbaigti žemės reformą, likusius nepanaudotus rezervuotus nuosavybės teisių atkūrimui miškus parduodant aukcionuose;
 
3.9 Skatinti ir remti privačių miškų savininkų švietimą ir konsultavimą, remti kooperatyvų steigimą, teikti kitą pagalbą;

3.10 Užtikrinti žemdirbių bei miškų savininkų savivaldos dalyvavimą, administruojant ES ir Lietuvos valstybės paramą žemės ir miškų ūkiui;

3.11 Įtvirtinti, kad laisvėje gyvenantys medžiojamieji gyvūnai nėra kieno nors nuosavybės objektas (res nullius) ir jų naudojimas vykdomas remiantis valstybės suvereniteto jos gamtos turtams principu;

3.12 Įtvirtinti LR Medžioklės įstatyme nuostatą, kad teisės medžioti suteikimas privačioje žemėje turi priklausyti žemės savininkui (arba naudotojui). Šia teise žemių/miškų savininkai (ar naudotojai) gali naudotis kooperacijos principu. Patikslinti LR medžioklės įstatymo  nustatytą tvarką, kas gali formuoti privačius medžioklės plotų vienetus, keičiant žodį „savininkas“ į „savininkai“;

3.13 Konsultuotis su miškų savininkų savivaldos organizacijų atstovais svarstant privačių miškų sektorių liečiančias teisėkūros iniciatyvas; 

3.14 Efektyviau ir racionaliau panaudoti ES ir biudžeto lėšomis teikiamą paramą miškų ūkio veikloms. 2014–2020 finansiniame laikotarpyje parama miškų ūkio veikloms sumažinta nuo anksčiau planuotų ir Vyriausybės protokolu patvirtintų 10 proc. iki 6,7 proc. nuo bendro paramos biudžeto. Tačiau dalis šių lėšų dėl perteklinių dirbtinių suvaržymų ir ribojimų gali likti racionaliai nepanaudota. Todėl yra būtina: 

i. neatidėliotinai peržiūrėti Kaimo plėtros programos 2014–2020 priemones, kad būtų sudarytos priimtinos sąlygos naujų miškų įveisimui, skirta daugiau lėšų miško kelių tvarkymui bei padidintos paramos sumos miškų ūkio veikloje naudojamos technikos įsigijimui, parengti priemonę miškų savininkų kooperacijos skatinimui.

ii. pradėti skirti paramą miškų ūkio veikloms iš Aplinkos ministerijos kuruojamos Klimato kaitos specialiosios programos lėšų.

LMSA inf.