Naujienos

Vyriausybė pavedė išanalizuoti klausimą dėl rekreacinės paskirties pastatų statybos miško žemėje
Š.m. liepos 11 d. (trečiadienį) vykusiame Vyriausybės posėdyje įsiklausė į Lietuvos miško savininkų asociacijos (LMSA) išsakytas pastabas ir atskiru protokoliniu sprendimu pavedė išsiaiškinti, kaip spręsti rekreacinių pastatų statybos miško žemėje problemą. Ministrai svarstė Vyriausybės išvadą dėl Seimo narių A. Salamakino, E. Gentvilo pasiūlymo patikslinti ir suderinti Miškų įstatymo 11 straipsnio 1 ir 3 dalies nuostatas, kuriomis siekiama išplėsti galimybes formuojant rekreacines teritorijas miško žemę paversti kitomis naudmenomis, kad ten būtų galima vykdyti tokiu atveju leidžiamas rekreacinės paskirties statybas. Rengusi Vyriausybės nutarimo projektą Aplinkos ministerija pasiūlė kategoriškai nepritarti įstatymo pakeitimui.
Nors Vyriausybės posėdžiui rengtas nutarimas [dokumentų paketą peržiūrėti galima prie darbotvarkės klausimo Nr.20.] nebuvo apsvarstytas ir derintas su socialiniais partneriais, bet formaliai praėjęs visas riekiamas procedūras, Vyriausybės nariai Aplinkos ministerijos parengtai išvadai pritarė. Tačiau atskiru protokoliniu sprendimu pavesta išsiaiškinti, ar posėdyje dalyvavusio LMSA pirmininko Algio Gaižučio išsakytos problemos [su LMSA raštu susipažinti galima čia....>>>] išties negalima išspręsti nepakeitus dabartinio teisinio reguliavimo ir atsižvelgiant į gautos analizės išvadas pažadėjo, jei būtina, iš naujo svarstyti Vyriausybės poziciją dėl miško žemės pavertimo kitomis naudmenomis reglamentuojančių LR miškų įstatymo pakeitimų.
Aplinkos ministerija laikosi pozicijos, kad šiuo metu galiojantis teisinis reglamentavimas niekam neleidžia keisti miško žemės paskirtį į kitą paskirtį rekreacinėms teritorijoms formuoti (pavyzdžiui, įrengti šiuolaikiškus standartus atitinkančius kempingus su stacionariais tualetais, dušais ir kitais pastatais), netgi jei tokie sprendiniai jau yra numatyti su visomis instancijomis suderintuose ir patvirtintuose teritorijų planavimo dokumentuose [pavyzdžiui, saugomų teritorijų specialiojo teritorijų planavimo dokumentuose].
Išrašas iš LR Vyriausybės 2018 m. liepos 11 d. posėdžio Nr. 31 protokolo: [...]
20. Dėl Lietuvos Respublikos miškų įstatymo Nr. I-671 11 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIIIP-1673 (TAP-18-987) (18-7123(2) (teikia Aplinkos ministerija)
Pranešėjas – K. Navickas.
Kalbėjo A. Gaižutis, V. Šapoka, E. Jankevičius, Ž. Vaičiūnas.
1. Priimti Vyriausybės nutarimą „Dėl Lietuvos Respublikos miškų įstatymo Nr. I-671 11 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIIIP-1673“.
2. Pavesti Aplinkos ministerijai išnagrinėti Lietuvos miško savininkų asociacijos iškeltą rekreacinės paskirties pastatų statybos miškuose reglamentavimo problemą ir kartu įvertinti, ar pakankamas šiuo metu galiojantis teisinis reglamentavimas dėl miško žemės paskirties keitimo į kitą paskirtį rekreacinėms teritorijoms formuoti.
(Šis sprendimas priimtas visais posėdyje dalyvavusių Vyriausybės narių balsais.)
Gavėja – Aplinkos ministerija
[...]
|
Paradoksalu, tačiau eilės regioninių parkų visus svarstymo ir derinimo etapus praėjusiuose ir patvirtintuose specialiojo teritorijų planavimo dokumentuose [pavyzdžiui, pačios AM palaimintas Labanoro regioninio parko tvarkymo planas] numatytos formuoti realreacinės teritorijos miško žemėje, tačiau dėl pasikeitusios Aplinkos ministerijos pozicijos dabar žemės paskirties pakeitimo procedūros stringa net saugomų teritorijų direkcijoms.
Lauksime Vyriausybės tolimesnių sprendimų, apie kuriuos informuosime.
LMSA inf.