Naujienos

B.Sakalauskas: miškų urėdijoms kraunama dar viena visuomeninio intereso funkcija – 5% mokesčio įsisavinimas
1997–2014 metais Generalinei miškų urėdijai (GMU) vadovavęs Benjaminas Sakalauskas šiuo metu dirba Rokiškio miškų urėdu. Buvęs generalinis urėdas aktyviai reiškiasi viešojoje erdvėje, piktindamasis dėl miškų žinyboje jo nuomone eskaluojamo neva dirbtinai sukurpto nesamo medienos trūkumo ir grėsmių šalies valstybinių miškų sistemai pagal standartinius viso buvusio turto Lietuvoje užgrobimo scenarijus ir modelius. Kartu urėdas pripažįsta, kad jo ilgai vadovauta GMU kiek turi tikslų ir noro konsoliduoti urėdijų valdymą, tiek ir gali konsoliduoti. Be to, gan įdomiai kalba apie 5% papildomą mokestį privačių miškų savininkams - kad miškų urėdijoms kraunama dar viena visuomeninio intereso funkcija - šio mokesčio įsisavinimas...
Lietuvosmiskai.lt komentaras: "Mokesčio įsisavinimas" - išties naujadaras kalbant apie visuomeninio intereo sampratą. Beje, kažkaip pasimiršo ponui Sakalauskui ir tai, kad papildomas 5 % mokestis miškų savininkams įvestas ne "nuo šių metų sausio 1 d.," o dar 2014 metais, glaudžiai surėmus pečius socialdemokratui Algimantui Salamakinui, vadovaujančiam Seimo Aplinkos apsaugos komitetui, ir jo įtakingiems konsultantams...
Pora citatų iš išsamaus straipsnio:
[...]
Jau parengta iš privačių miško savininkų surenkamo mokesčio už parduotą žaliavinę medieną ir nenukirstą mišką panaudojimo tvarka. Nuo šių metų sausio 1 d. naujai įvestas mokestis visuomenei labiau žinomas kaip „kelių remonto mokestis“. Deja, neišspręstų galvosūkių ir dėl to esama. Būtų teisinga, kad už rajonuose iškirstą medieną sumokėtas mokestis ir grįžtų į tą patį rajoną. Juk mediena keliavo ir keliai labiausiai „kentėjo“ tose vietovėse, kuriose miškai ir augo.
Bet kaip tą surinktą mokestį teisingai administruoti, kai miško savininko gyvenamoji vieta – ne Rokiškyje, o, pavyzdžiui, Vilniuje, Kėdainiuose ar Klaipėdoje? Sprendžiant iš kuriamos šių lėšų skirstymo tvarkos, pinigų nebus daug: numatoma skirti iki 5 000 eurų vienam kilometrui kelio remonto. Už tokius pinigus vargiai galima tik užstumdyti sunkiasvorės miško technikos išmaurotas provėžas. Apie kelio remontą atstatant žvyro dangą ir kalbos negali būti, nes tokių darbų kaina – 5–10 kartų didesnė. Miškų urėdijos, organizuodamos šiuos darbus, savo turimų mažųjų žvyro ar smėlio karjerų juk negalės naudoti, o pirkti šias iškasenas – nepigu.
Ir apskritai: miškų urėdijoms kraunama dar viena visuomeninio intereso funkcija. Šįkart – valstybės surinkto mokesčio įsisavinimas. Ar tai ne dividendai valstybei už miškų urėdijai valdyti patikėtus miškus?
[...]
Valstybinių miškų sistema nuolat ir nuosekliai buvo reorganizuojama daugiau nei 15 metų. Kaip reikalauja EBPO ekspertai, konsoliduotas valstybinių miškų valdymas yra Generalinėje miškų urėdijoje (GMU), kaip ir Lenkijoje. Kiek GMU turi tikslų ir noro konsoliduoti valdymą, tiek ir konsoliduoja. Jei Miškų departamentas mato reikalą labiau konsoliduoti valdymą per Generalinę miškų urėdiją, turėtų teikti pasiūlymus teisės aktams tobulinti.
[...]
Pilną interviu su buvusiu generaliniu miškų urėdu B.Sakalausku žurnale "Verslas ir Politika" straipsnyje " Benjaminas Sakalauskas: ,,Valstybinių miškų sistema buvo nuolat ir nuosekliai reorganizuojama daugiau nei 15 metų“ skaitykite čia...>>>