Naujienos
Suomijoje kursuojančio miškavežio sąstato svoris - 104 tonos
Didžiausias Europoje miškavežis nuo 2016 m/sausio pradėjo kursuoti tarp Inari ir Rovaniemi Laplandijoje (Suomija). Sąstato svoris- 104 tonos. Suomiai džiaugiasi, kad toks sprendimas taupo pinigus ir palankus aplinkosaugai- mažiau teršiama aplinka, nei važinėjant pustuščiais miškavežiais (kaip šiuo metu sureguliuota Lietuvoje).
Šiuo metu Lietuvos keliais leidžiama važiuoti miškavežiams, kurių bendroji masė su kroviniu nedidesnė nei 40 tonų (išskyrus atvejus,kai transporto priemonėms su triašėmis priekabomis išsipirkus specialų leidimą laidžiamas sąstato svoris atskiruose kelio ruožuose leidžiamas didesnis-iki 48 tonų).
Nuo 2015 m. rugpjūčio 1 d. įsigaliojo Susisiekimo ministerijos patikslinta tvarka, supaprastinusi medienos gabenimą miškavežėmis su triašėmis priekabomis valstybinės reikšmės keliais iki 48 t. [Susisiekimo ministro įsakymą rasite čia...>>>]. Iki šiol tokia galimybė buvo, tačiau miškavežės su triašėmis priekabomis dažnai važiuodavo pustuštės, kadangi jų svoriui viršijus 40 t tekdavo dar kiekvienam maršrutui įsigyti vienkartinius, 14 EUR kainuojančius leidimus, tad to daryti tiesiog neapsimokėdavo medieną gabenančioms įmonėms. Nuo 2015 m. rugpjūčio 1 d. tokius leidimus pakanka išsiimti kartą per mėnesį. Vienai sunkiasvorei miškavežei jie per mėnesį iš viso kainuoja 158 EUR.
Skaičiuojama, kad dėl darbo specifikos ir sudėtingų eksploatacijos sąlygų, pilnai sukomplektuotas medienai skirtas vežti vilkikas su priekaba sveria 21–25 tonas. Kroviniui telieka vos 15 tonų. Taigi miškavežiai automobiliai važinėja pustuščiai.
Šaltinis:EUSTAFOR