Naujienos

2015 - 12 - 08

Vyriausybė teikia LR miškų įstatymo 2, 5 ir 7 str.pataisas- į apskaitą urėdijos turės įtraukti valstybinius miškus

LR Vyriausybė 2015-12-07 pateikė Seimui Aplinkos ministerijos parengtą Miškų įstatymo Nr. I-671 2, 5 ir 7 straipsnių pakeitimo įstatymo projektą, kuriuo siekiama, kad visas valstybei nuosavybės teise priklausantis miškas ir miško žemė būtų teisės aktų nustatyta tvarka registruojami apskaitoje ir nurodomi finansinėse ataskaitose; sudaryti sąlygas miškų urėdijoms įgyvendinti didelių investicijų reikalaujančius projektus, diegti inovacijas į miškų ūkį; apibrėžti miško infrastruktūros, valstybinių miškų sąvokas; suteikti Valstybinei miškų tarnybai įgaliojimus ginti viešąjį interesą valstybinių miškų apsaugos srityje.

Kas keičiama.

Siekiant šių tikslų – siūloma Miškų įstatyme atsisakyti išlygos, kad vertinant miškų urėdijų kapitalą, žemė ir miškas vertine išraiška į apskaitą neįtraukiami ir nustatyti, kad valstybinius miškus (miško žemę ir medynus) tikrąja verte vertina ir buhalterinėje apskaitoje registruoja viešojo sektoriaus subjektai, valdantys šiuos miškus arba įgyvendinantys valstybinių miškų valdytojų, kurie nėra viešojo sektoriaus subjektai ir miškai jiems perduoti valdyti patikėjimo teise, savininko teises ir pareigas; siūloma nustatyti, kad miškų urėdijos turi teisę jungtinės veiklos sutarties pagrindu kooperuoti lėšas bet kokiam ilgalaikiam turtui, skirtam kompleksinei miškų ūkio veiklai vykdyti, įsigyti; siūloma Miškų įstatyme apibrėžti miško infrastruktūros, kuri gali būti tik valstybės nuosavybė, sąvoką, šiai infrastruktūrai priskiriant miško medelynuose įrengtą infrastruktūrą, miško žemėje esančius miško kelius, miško žemės sausinimo sistemų įrenginius, priešgaisrinės miško apsaugos sistemos inžinerinius statinius ir įrenginius, taip pat kitus inžinerinius statinius (kurie nėra pastatai), skirtus miško rekreacinėms ar aplinkosauginėms funkcijoms užtikrinti (pvz., rekreacinę infrastruktūrą – pavėsines, suoliukus, laužavietes ir pan., saugomų gyvūnų ir augalų rūšių apsaugai skirtus inžinerinius statinius – aptvarus, voljerus ir pan.); siūloma Miškų įstatyme apibrėžti valstybinių miškų sąvoką; siūloma Miškų įstatyme numatyti Valstybinei miškų tarnybai teisę nustačius galimą viešojo intereso pažeidimą valstybinių miškų apsaugos srityje, ginti viešąjį interesą.

Esama situacija.

Pagal šiuo metu galiojančią Miškų įstatymo 7 straipsnio 1 dalies nuostatą, miškų urėdijos, kurios patikėjimo teise valdo valstybei nuosavybės teise priklausančius miškus, buhalterinėje apskaitoje ir finansinėse ataskaitose, žemės ir miško vertės neapskaito.

Miškų įstatymo 7 straipsnio 1 dalyje nustatytas baigtinis sąrašas atvejų kada miškų urėdijos jungtinės veiklos sutarties pagrindu gali kooperuoti lėšas ilgalaikiam turtui įsigyti. Gali būti įsigyjamos miškų ūkio veiklos integruotos informacinės sistemos arba ilgalaikis turtas, kuris būtinas saugoti miškus nuo gaisrų, kitų stichinių nelaimių, miško kenkėjų, ligų, kitų veiksmų, darančių žalą miškams, jų gyvūnijai ir augalijai.

Miškų įstatyme nėra apibrėžtos miško infrastruktūros, kuri pagal įstatymus gali būti tik valstybės nuosavybė, ir valstybinių miškų sąvokos.

Pagal šiuo metu galiojantį Miškų įstatymą Valstybinė miškų tarnyba neturi įgaliojimų ginti viešąjį interesą valstybinių miškų apsaugos srityje. Šiuo metu viešąjį interesą visose srityse gina Lietuvos Respublikos prokuratūra (Lietuvos Respublikos prokuratūros įstatymo 19 straipsnis).

Vadovaujantis Miškų įstatymo 6 straipsnio 1 dalimi, valstybiniams miškų pareigūnams numatytos pareigos – organizuoti ir vykdyti miškų apsaugą nuo neteisėtų veiksmų; gavus pranešimą apie Miškų įstatymo bei kitų gamtos išteklių naudojimą reglamentuojančių teisės aktų pažeidimus, imtis visų priemonių, kad būtų išaiškintas pažeidimas ir nustatyti pažeidėjai, o, jei to patys padaryti negali, privalo informuoti kompetentingą valstybės instituciją, kad ši imtųsi priemonių pažeidimui išaiškinti ir pažeidėjui nustatyti. Miškų įstatymo 23 straipsnio 2 dalyje valstybiniams miškų pareigūnams suteikta teisė pareikšti ieškinius dėl neteisėta veika padarytos žalos, kai žala padaroma miškui, kaip aplinkos objektui.

Plačiau su situacija galima susipažinti pataisas inicijavusios Aplinkos ministerijos parengtama Aiškinamajame rašte ...>>>

Miškų įstatymo Nr. I-671 2, 5 ir 7 straipsnių pakeitimo įstatymo projekto LYGINAMASIS VARIANTAS pateikiamas čia...>>>