Naujienos

2014 - 05 - 28

LMSA kreipėsi į žemės ūkio ministrą V.Jukną dėl KPP2014-2020 programos (papildyta)

LR Žemės ūkio ministerija netrukus rengiasi pateikti Europos Komisijai Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos projektą. Ši programa ypatingai svarbi prasidėjusiu naujuoju programiniu laikotarpiu žemės ir miškų ūkio vystymuisi, kaimo plėtrai. Todėl visi yra suinteresuoti, kad EK pateikta programa būtų kuo labiau subalansuota ir užtikrintų kuo didesnę kompleksinę naudą kaimiškose vietovėse gyvenantiems žmonėms, derėtų su Lietuvos partnerystės sutartimi  bei spręstų Lietuvos kaimo plėtros SSGG analizės metu įvardintus prioritetus,- rašoma 2014-05-28 Lietuvos miško savininkų asociacijos (LMSA) kreipimęsi į žemės ūkio ministrą Vigilijų Jukną.

Lietuvos miško savininkų asociacija (LMSA) esame informuoti, kad vertindama Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos projektą  Europos Komisija tikrins, ne vien tik kiek programinės nuostatos atitinka Reglamento (ES) Nr. 1305/2013 ir jį  įgyvendinančius  aktus, bet atidžiai vertins, ar kaimo plėtros programos priemonės atitinka Lietuvos partnerystės sutartį bei EK pateiktą Lietuvos kaimo plėtros programos SSGG analizę.

Šiuo aspektu matome akivaizdžių neatitikimų su minėtais dokumentais Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos projekto miškų priemonėje „Investicijos į miško plotų plėtrą ir miškų gyvybingumo gerinimą“.  Ypač neramina į patį KPP2014-2020 programos tekstą norimi įtvirtinti ribojimai įgyvendinimui  vienos svarbiausių priemonės veiklų “Miškų įveisimas ir miškingų plotų kūrimas”, dėl ko ji taptų nepatraukli ir dėl to- neįgyvendinta.

Todėl LMSA  siūlo:

I.  Lietuvos KPP2014-2020 programos tekste tik nustatyti principą, kad įveisiant naujus miškus žemės ūkio paskirties žemėje (išskyrus žemės ūkio veiklai netinkamas žemes, kaip šlaitai, raguvos, tarp miškų įsiterpę žemės sklypai ir kt.) diferencijuojamas paramos dydis, derlingesnėse žemėse teikiant mažesnį paramos intensyvumą, negu nenašiose.

 Paaiškinimas: Lietuvai būtų netikslinga savanoriškai atsisakyti spendimų lankstumo vienoje iš pagrindinių miškininkystės plėtros politikos priemonių ir perleisti sprendimus Europos Komisijai bei Europos Parlamentui (kurie tvirtins tiek Lietuvos KPP2014-2020 programos tekstą, bei ateityje- su šiomis institucijomis reiks suderinti pakeitimus, jei tokių prireiks. Tai sudėtingas ir ilgas biurokratinis procesas, kurio įmanomai reikia vengti.) Ypač, kuomet Lietuva pati gali operatyviai ir savarankiškai detalizuoti papildomas paramos sąlygas per priemonių įgyvendinimo administravimo taisykles ir LR Žemės ūkio ir LR Aplinkos ministerijų jungtiniais sprendimais, kai pagal reikalą abiejų ministrų sprendimu galima tikslinti Miško įveisimo ne miško žemėje taisyklių reikalavimus. Šiose taisyklėse nustatyti pakankamai griežti apribojimai, kad miškas nebūtų veisiamas žemės ūkiui tinkamose žemėse, nes leidimai įveisti miškui išduodami tik mažo našumo žemės ūkio naudmenose (įvertintose ne daugiau kaip 32 našumo balais) ir nemelioruotuose plotuose.

II. Siūlo (geriausia, priemonių administravimo taisyklėse, o ne pačios KPP2014-2020 programos tekste ) diferencijuoti paramą naujų miškų įveisimui sekančiai:

1)      miškų ūkio paskirties žemėje bei iki 27 balų našumo žemės ūkio paskirties žemėje, taipogi žemės ūkio veiklai netinkamose žemėse (kaip šlaitai, raguvos, tarp miškų įsiterpę žemės sklypai ir kt.) - teikti 100 proc. nustatytų kompensacinių išmokų užmiško įveisimą ir priežiūrą

2)      kitose žemės ūkio paskirties žemėse diferencijuojuoti paramos dydį miškų įveisimui (miškų priežiūros išlaidas kompensuojant pilna apimtimi) 27 ir aukštesnio našumo balo žemėse, kuriose išduotas leidimas miškui įveisti- - 80 proc. nustatytų kompensacinių išmokų

LMSA tikisi, kad į asociacijos narių siūlymus bus atsižvelgta.

Su pilnu LMSA rašto Nr.41 tekstu susipažinti galima čia...>>>

Papildomas LMSA 2014-05-29 raštas ŽŪM nr.42 pateikiamas čia...>>>

Lietuvosmiskai.lt inf.