Naujienos
* LMSA siūlo Vyriausybei būdą mažinti medienos pervežimo išlaidas
|
Pasak Algio Gaižučio, Lietuvos miško savininkų asociacijos (LMSA)pirmininko, miško savininkai ir medienos perdirbimo bendrovės siekia įrodyti Vyriausybei, kad ES rekomenduojami medienos gabenimo viename miškavežyje apribojimai yra per griežti.
"Kyla klausimas, ar lietuviai sugebės įtikinti valdininkus, jog ES dogmos yra rekomendacinio pobūdžio ir turi būti taikomos atsižvelgiant į nacionalinius interesus", - dėsto miško savininkų asociacijos prezidentas.
Daugiau nei 40 t gabenimo viename miškavežyje draudimui taip pat nepritariantis

"Degalai bei vežėjų paslaugos sparčiai brangsta, o gabename masyvų bei nebrangų produktą, todėl kiekvienas papildomas litas, su kuriuo reikia skirtis, yra tikrai svarbus", - sako verslininkas.
Anot jo, jei būtų galimybė vienu metu vežti daugiau medienos, jos ir gabenama būtų daugiau, todėl ir asociacijos "Linava" nariai turėtų būti suinteresuoti keisti tvarką.
Anot Anatolijaus Jakimovo, "Linavos" atstovo, vežėjai didžiulio pajamų augimo iš tokių pokyčių nesitiki, tačiau prašymą keisti dabartinius aprobojimus pasirašytų.
"Jei tai padėtų geriau gyventi mūsų klientams, vadinasi, naudinga ir mums", - asociacijos poziciją suformuluoja p. Jakimovas.
Laisva niša
Vienos didžiausių medienos gaminių prekybos bendrovių "Ekomedienos" vadovas pabrėžia, kad nedaug vežimo įmonių gali suteikti kokybiškas paslaugas miškininkams, o paklausa yra didžiulė ir dar gerokai augs.
"Naujesnių miškavežių turi viena kita bendrovė, daugelis vežti šalyje naudoja pasenusius "kamazus", į kuriuos pila neaiškios kilmės degalų, be to, neretai pageidaujama atsiskaityti neoficialiai", - p. Bajorūnas sako, kad šešėlinio verslo klestėjimas trukdo dirbti sąžiningiems bei ateiti į šią rinką užsienio transporto bendrovėms.
Klaipėdos įmonės vadovas teigia, kad eksporto srautai didėja sparčiai, ir niekada negali būti tikras, kad, prireikus skubiai eksportuoti didesnį kiekį produkcijos, bus pakankamai laisvų, ES reikalavimus atitinkančių transporto priemonių. Todėl neseniai įmonė įsigijo 4 naujus miškavežius, netrukus planuoja pirkti dar šešis tokius vilkikus.
"Bandome patys kažkiek plėtoti ir gabenimo sritį, bet nesiekiame užimti rinkos, būtina, kad joje dar kažkas atsirastų", - nurodo apylaisvę nišą p. Bajorūnas.
"Linavos" asociacijai, pasak p. Jakimovo, priklauso 32 įmonės, turinčios miškavežius, kai kuriuos "ne tik "kamazais", bet ir "Volvo", "Mercedes" vilkikais apsirūpinusios".
"Galbūt šioje srityje paslaugos silpnesnės, siūlysim asociacijos nariams idėją plėstis", - sako p. Jakimovas.