Naujienos

2005 - 04 - 13

* LMSA siūlo Vyriausybei būdą mažinti medienos pervežimo išlaidas


Latvijos Vyriausybė pernai nesiryžo pakenkti svarbios šalyje medienos pramonės konkurencingumui padidindama medienos pervežimo išlaidas.
Kaip LMSA informavo asociacija "Latvijas privàtie mezi", Latvijoje iki šiol medienos vežėjai gali vienu reisu vežti iki 52 tonų medienos .
 
Tuo tarpu Lietuva jau senokai įsivedė ES rekomenduojamus apribojimus ir draudžia vežti daugiau nei 40 tonų bendro svorio.

Toks mūsų valdininkų uolumas brangiai kainuoja visiems (išskyrus baudas skaičiuojančius vežėjams pareigūnus). Juk tam pačiam kiekiui medienos dabar reikia vos ne dvigubai daugiau transporto, dėl didesnio kuro kiekio sunaudojimo teršiama aplinka ir t.t.
 
Tuo tarpu senai į ES įstojusioje Švedijoje medienos transportavimui taikomas 60 t. apribojimas, kuris po uragano ERVINAS laikinai padidintas iki 68 t. vienam medienos transportui.
 
Šiandien šią temą toliau plėtoja dienraštis "Verslo žinios" Rūtos Stankevičiūtės straipsnyje "Medkirčiai sutaupytų":
 
 Medienos pramonės atstovai apkarpytų logistikos išlaidas, jeigu valdžia pritartų leidimui viename miškavežyje gabenti daugiau nei 40 t medienos. Taip daro ES direktyvos rekomenduojamus apribojimus kiek sušvelninę kiti europiečiai – latviai, estai ir suomiai.

Pasak Algio Gaižučio, Lietuvos miško savininkų asociacijos (LMSA)pirmininko, miško savininkai ir medienos perdirbimo bendrovės siekia įrodyti Vyriausybei, kad ES rekomenduojami medienos gabenimo viename miškavežyje apribojimai yra per griežti.
Miškininkas įsitikinęs, kad išimtys galėtų būti taikomos gabenant krovinį automobilių magistralėmis ar kitais naujesniais keliais.
"Kyla klausimas, ar lietuviai sugebės įtikinti valdininkus, jog ES dogmos yra rekomendacinio pobūdžio ir turi būti taikomos atsižvelgiant į nacionalinius interesus", - dėsto miško savininkų asociacijos prezidentas.
Daugiau nei 40 t gabenimo viename miškavežyje draudimui taip pat nepritariantis Andrius Bajorūnas, UAB "Ekomediena" direktorius, pabrėžia, kad logistikos išlaidos šioje srityje sparčiai didėja ir kai kuriems miškininkams tampa vargiai įkandamos.
"Degalai bei vežėjų paslaugos sparčiai brangsta, o gabename masyvų bei nebrangų produktą, todėl kiekvienas papildomas litas, su kuriuo reikia skirtis, yra tikrai svarbus", - sako verslininkas.
Anot jo, jei būtų galimybė vienu metu vežti daugiau medienos, jos ir gabenama būtų daugiau, todėl ir asociacijos "Linava" nariai turėtų būti suinteresuoti keisti tvarką.
Anot Anatolijaus Jakimovo, "Linavos" atstovo, vežėjai didžiulio pajamų augimo iš tokių pokyčių nesitiki, tačiau prašymą keisti dabartinius aprobojimus pasirašytų.
"Jei tai padėtų geriau gyventi mūsų klientams, vadinasi, naudinga ir mums", - asociacijos poziciją suformuluoja p. Jakimovas.

Laisva niša
Vienos didžiausių medienos gaminių prekybos bendrovių "Ekomedienos" vadovas pabrėžia, kad nedaug vežimo įmonių gali suteikti kokybiškas paslaugas miškininkams, o paklausa yra didžiulė ir dar gerokai augs.
"Naujesnių miškavežių turi viena kita bendrovė, daugelis vežti šalyje naudoja pasenusius "kamazus", į kuriuos pila neaiškios kilmės degalų, be to, neretai pageidaujama atsiskaityti neoficialiai", - p. Bajorūnas sako, kad šešėlinio verslo klestėjimas trukdo dirbti sąžiningiems bei ateiti į šią rinką užsienio transporto bendrovėms.
Klaipėdos įmonės vadovas teigia, kad eksporto srautai didėja sparčiai, ir niekada negali būti tikras, kad, prireikus skubiai eksportuoti didesnį kiekį produkcijos, bus pakankamai laisvų, ES reikalavimus atitinkančių transporto priemonių. Todėl neseniai įmonė įsigijo 4 naujus miškavežius, netrukus planuoja pirkti dar šešis tokius vilkikus.
"Bandome patys kažkiek plėtoti ir gabenimo sritį, bet nesiekiame užimti rinkos, būtina, kad joje dar kažkas atsirastų", - nurodo apylaisvę nišą p. Bajorūnas.
"Linavos" asociacijai, pasak p. Jakimovo, priklauso 32 įmonės, turinčios miškavežius, kai kuriuos "ne tik "kamazais", bet ir "Volvo", "Mercedes" vilkikais apsirūpinusios".
"Galbūt šioje srityje paslaugos silpnesnės, siūlysim asociacijos nariams idėją plėstis", - sako p. Jakimovas.