Naujienos

Alfa.lt: Aplinkos ministerija švaistosi milijonais
VPT duomenimis, nuo 2010 metų pradžios iki 2011 m. balandžio 4 dienos Aplinkos, Vidaus reikalų (VRM), Sveikatos apsaugos (SAM), Socialinės apsaugos ir darbo (SADM), Užsienio reikalų (URM) ir Susisiekimo (SM) ministerijos pirko viešinimo paslaugų už daugiau kaip 14 mln. litų.
Pirkimų „lyderis“ – AM – viešinimo paslaugoms išleido daugiau kaip 11 milijonų litų: ir Lietuvos mokesčių mokėtojų, ir Europos Sąjungos (ES). Taupiausiai su pinigais elgėsi SAM – teišleido kiek daugiau nei 92 tūkstančius litų.
AM „mėgsta“ neskelbiamas derybas
Aplinkosaugos mokymo, reklamos, žinių agentūrų, spausdinimo, meninės ir literatūrinės kūrybos bei interpretavimo, televizijos laidų kūrimo paslaugos – visa tai kainavo daugiau kaip 11 milijonų litų.
Supaprastintą atvirą konkursą „Viešinimo kampanijos apie ES 2007–2013 m. Struktūrinę paramą aplinkosaugai parengimo ir įgyvendinimo paslaugos“ laimėjo bendrovė „VIP Viešosios informacijos partneriai“. Sudarytos sutarties vertė – 750 tūkstančių litų. Dar beveik 22 tūkstančius litų „VIP Viešosios informacijos partneriai“ iš AM yra gavę, kai laimėjo supaprastintą atvirą konkursą „Projekto E-paslaugos „Aplinkosaugos leidimų išdavimas“ sukūrimas“ viešinimo paslaugos“.
Beje, ši bendrovė drauge su „Publicum“ grupe minimos kaip kompanijos, kurios viešojo sektoriaus pirkimuose atsiriekia liūto dalį. Detalė – per 2008 metų Seimo rinkimus „VIP Viešosios informacijos partneriai“ užsakinėjo rinkimų agitaciją Tautos prisikėlimo partijai (TPP), kuri į AM vadovus delegavo G. Kazlauską.
Bendrovė „Officeday“, laimėjusi supaprastintą atvirą konkursą, sudarė sutartį, kurios vertė – 34 tūkstančiai litų, bendrovė „Arx Baltica“ – beveik 30 tūkstančių litų vertės sutartį. Bendrovė „Lodvila“ po kelių supaprastintų atvirų konkursų sudarė sutarčių, kurių vertė – daugiau kaip 63 tūkstančių litų. Su bendrove „Antikos stilius“ sudarytos sutarties vertė – beveik 28 tūkstančiai litų.
Po apklausos procedūros privačių miškų savininkų konsultavimo miškininkystės tematikos žurnaluose paslaugos už 10 tūkstančių litų pirktos iš VšĮ „Baltijos miškai“, o po tokios pat procedūros už 8,5 tūkstančio litų bendrovė „Avenire“ turėjo suteikti meninės ir literatūrinės kūrybos bei interpretavimo paslaugų.
Tačiau tai – tik gėlytės, palyginus su tuo, kokios sumos buvo atseikėtos kelioms kompanijoms, su kuriomis vyko neskelbiamos derybos.
Kompanija „Videometra“, kurios vadovas – lietuviškųjų serialų krikštatėvis Rolandas Skaisgirys, po neskelbiamų derybų pažintinių gamtos laidų ciklui per nacionalinius transliuotojus kurti gavo iš viso 3,3 milijono litų. Po neskelbiamų derybų daugiau kaip 650 tūkstančių litų gavo viešoji įstaiga „Kultūros idėjų centras“, o bendrovė „Farba vita“ – beveik 550 tūkstančių litų.
Po neskelbiamų derybų dėl aplinkosaugos mokymo paslaugų sutarta su „Lietuvos ryto“ televizija. Sutarties vertė – 1,2 milijono litų. Už tai, kad būtų sukurtos televizijos laidos aplinkosaugos tematika, jos būtų parengtos transliuoti nacionalinių televizijų programose, su kompanija „RSVA Infor“ po supaprastinto atviro konkurso sudarytos sutarties vertė – 1,2 milijono litų.
Daugiau kaip 3,4 milijono litų – tokia sutarties vertė su delfi.lt. Už šiuos pinigus bendrovė įdiegė aplinkosaugos ir darnaus vystymosi aktualijų interneto portalą jau egzistuojančioje interneto svetainėje.
Aplinkos ministro atstovas spaudai Tomas Beržinskas naujienų portalą Alfa.lt tikino, esą mūsų turima informacija apie neskelbiamų derybų būdu vykusius pirkimus – neteisinga. Pateikiame jo poziciją: „VPT duomenys apie neva AM neskelbiamų derybų būdu vykdomus pirkimus neatitinka tikrovės. Konkursų nugalėtojai buvo išrinkti preciziškai vykdant viešųjų pirkimų procedūras, paskelbus viešuosius konkursus, kuriuose dalyvavo daugiau kaip 20 dalyvių“.
Į tai, kaip vertinti minėtų viešinimo paslaugų pirkimo konkursą, pasigilinsime kitą kartą, o dabar telieka pridurti - remiantis Centrinio viešųjų pirkimų portalo duomenimis, kompanija „Videometra“, kuri nurodoma kaip AM tiekėja, dalyvavo 2 pirkimuose, juos abu laimėjo, sudarė 2 sutartis, kurių vertė – 3,348 mln. litų. Pirkimų, kuriuose šis tiekėjas vienintelis pateikė pasiūlymą, skaičius taip pat nurodytas – 2. Kalbame apie tuos pačius viešinimo projektus.
Beje, jeigu AM nepasitiki VPT pateiktais duomenimis arba – o tai irgi įmanoma – yra įsivėlusių klaidų, tuomet dar kartą reikia užsukti į Centrinio viešųjų pirkimų portalo internetinį puslapį. Jame nurodoma, kad AM organizuoja 31 proc. neskelbiamų pirkimų, skelbiamų pirkimų dalis – 69 proc. Pagal tą patį portalą, AM skelbiamų pirkimų vertė – 33,8 milijono litų (skaičiuojant nuo 2010 metų pradžios), o neskelbiamų – 14,5 milijono litų.
[...]
Pilną žurnalistės Saulės Pauliuvienės straipsnį "Aplinkos ministerija švaistosi milijonais" skaitykite Alfa.lt ...>>>