Naujienos

LMSA kreipėsi į susisiekimo ministrą E.Masiulį dėl medienos sandėliavimo bei transportavimo tvarkos pakeitimų

gerb. Eligijui Masiuliui
2010-08-24
Dėl medienos sandėliavimo bei transportavimo tvarkos pakeitimų paspartinant nuo škvalo nukentėjusių miškų tvarkymo darbus
Lietuvos miško savininkų asociacija (LMSA) kreipiamės į Jus prašydami spręsti medienos transportavimo bei sandėliavimo problemas palengvinant darbus škvalo nuniokotuose miškuose Alytaus, Kaišiadorių, Kauno, Prienų, Švenčionių, Trakų ir Varėnos savivaldybių teritorijoje.
Asociacijos organizuojamų sueigų nuo stichijos nukentėjusiems privačių miškų savininkams metu žmonės išsako nemažai nusiskundimų. Konstatuota, kad rugpjūčio 8 d. vėtros padarytos žalos miškams mastas (preliminariais vertinimais suniokota virš 700 tūkst. ktm, nuostoliai siekia 35-40 mln.Lt) ją daro bendravalstybine problema ir reikalauja bendrų pastangų minimizuojant didžiulius patiriamus nuostolius.
Tie miškų savininkai, kuriems savo jėgomis ar pasamdžius rangovus pagaliau pavyko pradėti vėjolaužų tvarkymo darbus, susidūrė su kelininkų draudimais net laikinai sandėliuoti gaminamą medieną prie kelių. Dėl iki šiol galiojančių bendrojo svorio ribojimų medienos pervežimams valstybinė kelių transporto inspekcija bei muitinė kontoliuoja, kad medvežiai važinėtų pustuščiai, o mediena to pasekoje ilgai guli miške ir esant šiltam orui greitai genda. Sudaromos prielaidos ilgiau neišvežamos pagamintos medienos grobstymui. 1997 metais įvestas krovininio transporto, vežančio apvaliąją medieną, bendrojo svorio ribojimas iki 40 t valstybei ir jos piliečiams daro didelę žalą: beveik dvigubai padidina atstumą, kurio reikia tam pačiam medienos kiekiui pervežti, tiek pat padidėja sunaudojamų degalų kiekis ir aplinkos tarša, mažinamas darbo efektyvumas bei konkurencingumas. Užsienio praktika: bendrai naudojamais keliais Vokietijoje gali važiuoti 60 t, Skandinavijoje - 60-70 t, Latvijoje - 52 t svorio medvežiai.
Todėl prašome:
2. Iki vėtros padarinių likvidavimo pabaigos leisti medvežiams viršyti dabar nustatytą maksimalią masę, o kontroliuoti tik techniškai leistinos masės viršijimą.
Manome, kad tuo pačiu yra būtina neatidėliojant atsisakyti dabartinio bendrosios masės ribojimo ir vadovaujantis Europos Sąjungos Direktyvos 96/53/EB 1 priedo 3 dalies apribojimais (t.y. tik vienos ašies apkrova) padidinti leidžiamą pervežti maksimalią masę iki 48-52 t.
3. Apie priimtus sprendimus informuoti piliečius bei atsakingas institucijas per žiniasklaidos priemones.
Lietuvos miško savininkų asociacija esame pasirengę aktyviai bendradarbiauti.
Pagarbiai,
dr.Algis Gaižutis, LMSA Valdybos pirmininkas