Sorry, it looks like something went wrong and an error has occurred.
Don’t worry, it can happen to any of us.
Syntax Error in template "2fd6d7fd00190b2c71bf39078d19cf918777a87c" on line 1 "<p><!--[if gte mso 9]><xml> 12.00 </xml><![endif]--><!--[if gte mso 9]><xml> Normal 0 false false false EN-US X-NONE X-NONE MicrosoftInternetExplorer4 </xml><![endif]--><!--[if gte mso 9]><xml> </xml><![endif]--> <!--[if gte mso 10]> <style> /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;} </style> <![endif]--> </p><p style="font-family: arial,helvetica,sans-serif; text-align: justify"><font size="2">Liberalai <span style="font-weight: bold">Algis Ka&scaron;ėta</span> bei <span style="font-weight: bold">Audrius Endzinas</span><a href="/go.php/lit/_Seime___liberalu_siulymas_atsisakyti_Mi/2243"> </a><a href="/go.php/lit/_Seime___liberalu_siulymas_atsisakyti_Mi/2243">siūlyms naikinti</a><a href="/go.php/lit/_Seime___liberalu_siulymas_atsisakyti_Mi/2243"> </a>apribojimus, draudžiančius skaidyti privačių mi&scaron;kų valdas, jei valda yra arba tampa mažesnė kaip 5 hektarų, pataipsniui sulaukia vis didesnio parlamentarų pritarimo.&nbsp;</font></p><p style="font-family: arial,helvetica,sans-serif; text-align: justify"><font size="2"> Seimo <a href="http://www3.lrs.lt/pls/inter3/dokpaieska.showdoc_l?p_id=346311">vakariniame plenariniame posėdyje Nr.90</a> &nbsp;2009 m. birželio 16 d. vyko &scaron;ių parlamentarų parengto Mi&scaron;kų įstatymo 4 straipsnio pakeitimo ĮSTATYMO PROJEKTO (Nr. XP-901(2)) svarstymas po pateikimo ( [<a href="http://www3.lrs.lt/pls/inter/w5_sale.klaus_stad?p_kl_stad_id=-10827">pateikimas</a>] (<a href="http://www3.lrs.lt/pls/inter/dokpaieska.showdoc_l?p_id=340380">dokumento tekstas</a>, <a href="http://www3.lrs.lt/pls/inter/dokpaieska.susije_l?p_id=340380">susiję dokumentai(1)</a>;<a href="http://www3.lrs.lt/pls/inter/dokpaieska.rezult_l?p_nr=XP-901%282*">susiję dokumentai(2)</a>). Jame siūloma atsisakyti Mi&scaron;kų įstatymo 4 straipsnio 3 dalies nuostatos, numatančios, kad privačių mi&scaron;kų valdos neskaidomos į dalis, jei valda yra arba tampa mažesnė kaip 5 hektarų. &Scaron;i nuostata riboja bendraturčių teises, numatytas Civiliniame kodekse (toliau &ndash; CK): savo nuožiūra, nepažeidžiant įstatymų ir kitų asmenų teisių ir interesų, valdyti, naudoti nuosavybės teisės objektą ir juo disponuoti (CK 4.37 straipsnio 1 dalis), teisę perduoti kitam asmeniui visą nuosavybės teisės objektą, jo dalis, ar tik tam tikrą teisę (CK 4.37 straipsnio 2 dalis), teisę atidalyti savo dalį i&scaron; bendrosios dalinės nuosavybės (CK 4.80 straipsnio 1 dalis).</font></p><div style="font-family: arial,helvetica,sans-serif; text-align: justify"> </div><div style="font-family: arial,helvetica,sans-serif; text-align: justify"> </div><p style="font-family: arial,helvetica,sans-serif; text-align: justify"><font size="2">Pristatydamas <a href="http://www3.lrs.lt/pls/inter2/dokpaieska.susije_l?p_id=340380">siūlomą &nbsp;Mi&scaron;kų įstatymo 4 straipsnio</a> pakeitimo įstatymo projektą Nr.XP-901 Audrius ENDZINAS (LSF) pabrėžė, jog projekto rengimą paskatino tai, kad dabartinis teisinis reguliavimas neužtikrina, o neretai netgi riboja asmenų, kurie nuosavybės teise valdo mi&scaron;ko plotą, teises valdyti, naudoti jiems priklausantį nuosavybės teisių objektą, ypač tada, kai mi&scaron;kas yra dviejų ar kelių savininkų valdomas bendros nuosavybės teise. </font></p><div style="font-family: arial,helvetica,sans-serif; text-align: justify"> </div><p style="font-family: arial,helvetica,sans-serif; text-align: justify"><font size="2">Įstatyme numatytas ribojimas tampa ypač juntamas tuomet, kada mi&scaron;ko žemę paveldi keli įpėdiniai ir, negalėdami pasidalinti paveldėto turto, negali tinkamai įgyvendinti savo teisių ir pareigų, susijusių su paveldėto turto dalimi. Taip pat negali pasinaudoti įstatymu garantuojamomis savininkų teisėmis. </font></p><div style="font-family: arial,helvetica,sans-serif; text-align: justify"> </div><p style="font-family: arial,helvetica,sans-serif; text-align: justify"><font size="2">Panaikinus Mi&scaron;kų įstatymo 4 straipsnio 3 dalies nuostatą, būtų sudarytos galimybės visiems mi&scaron;ką nuosavybės teise valdantiems asmenims tinkamai įgyvendinti savo teises valdant, naudojant ir disponuojant turimu mi&scaron;ko plotu, taip pat rūpinantis ir puoselėjant savo mi&scaron;ko plotą, sudarant realią galimybę stambinti mi&scaron;kų plotus įgyjant papildomų mi&scaron;ko sklypų i&scaron; kitų privačių savininkų. Priėmus projektą, būtų sudarytos sąlygos norintiems ir i&scaron;manantiems ūkininkavimą mi&scaron;ke asmenims suvienyti savo pastangas ir interesus ir taip užtikrinti, kad mi&scaron;kas būtų valdomas racionaliai ir rūpestingai. </font></p><div style="font-family: arial,helvetica,sans-serif; text-align: justify"> </div><div style="font-family: arial,helvetica,sans-serif; text-align: justify"> </div><p style="font-family: arial,helvetica,sans-serif; text-align: justify"><font size="2">Seimo Aplinkos apsaugos komiteto pirmininkas <span style="font-weight: bold">Jonas &Scaron;IMĖNAS</span> (TS-LKDF) domėjosi, ar pritarus siūlomam nuostatoms nesusidarys prielaidos pakeisti natūralų kra&scaron;tovaizdį atskirame mi&scaron;ke, ar atskiriems savininkams nustačius jų nuosavybės ribas, nebus sudaromas precedentas po to vykstantiems procesams?</font></p><div style="font-family: arial,helvetica,sans-serif; text-align: justify"> </div><p style="font-family: arial,helvetica,sans-serif; text-align: justify"><font size="2"><span style="font-weight: bold">A.&nbsp;ENDZINAS</span> (LSF) atsakė, kad nuosavybės turėjimas nesudaro i&scaron; anksto sąlygų sunaikinti tą turtą, kurį nuosavybės teise valdo savininkas. Jeigu kalbame &scaron;iuo atveju apie mi&scaron;ką, tai i&scaron; tikrųjų nerei&scaron;kia, kad mi&scaron;ko savininkas vietoj gražaus &scaron;ilo, ąžuolyno, pu&scaron;yno skubėtų padaryti, arba tiesiog suprastų, kad reikia padaryti dykvietę atliekant pliką, neracionalų kirtimą. A.&nbsp;ENDZINO, kaip žmogaus, pilietinė pozicija yra ta, kad savininkas visada rūpinasi savo turtu. Kita vertus, įstatymu galima numatyti tam tikras prevencines priemones, kad tai nebūtų padaryta. Parlamentaras pasiūlė, jeigu kyla tokių abejonių, galima būtų įra&scaron;yti tam tikrus saugiklius, kad tai nevyktų. Pagaliau jau &scaron;iandien yra tie saugikliai. Kirtimai negalimi be tam tikrų dokumentų, kurie privalomai yra suderinami su urėdijomis, tai yra valstybinėmis institucijomis. I&scaron; esmės taip. Tačiau jeigu, A.&Scaron;imėno nuomone, reikėtų papildomų saugiklių, be jokios abejonės, apie tai reikėtų po pateikimo diskutuoti ir galbūt i&scaron; tikrųjų diskusijoje i&scaron;kiltų naujų minčių ir tai būtų galima įra&scaron;yti. Kodėl gi ne? &Scaron;iuo atveju pataisų iniciatoriai &nbsp;kelia klausimą dėl nuosavybės naudojimo klausimo, disponavimo ja. </font></p><div style="font-family: arial,helvetica,sans-serif; text-align: justify"> </div><div style="font-family: arial,helvetica,sans-serif; text-align: justify"> </div><p style="font-family: arial,helvetica,sans-serif; text-align: justify"><font size="2">Už įstatymo pataisą pasisakė parlamentarė<span style="font-weight: bold"> V.&nbsp;BALTRAITIENĖ</span> (DPF), kurios nuomone, projekto iniciatoriai, rengėjai i&scaron; tiesų yra teisūs, kreipiasi labai daug žmonių, kurie susiduria su ta problema, kai mi&scaron;ko plotas yra mažesnis negu 5 hektarai, o paveldėtojai yra keli ir negali pasidalinti. Ji mano, kad &scaron;itas projektas i&scaron; tikrųjų yra laiku ir reikia jį priimti, bent po pateikimo tikrai pritarti, po to, jeigu reikia, nustatyti mažiausią ribą, iki kiek dalinti, kad nebūtų į de&scaron;imt dalių padalinta, galbūt hektaras ar du hektarai gali būti nustatyti. Bet reikėtų. Ji mano, kad tikrai i&scaron;spęstume daugelio žmonių problemas ir siūlo balsuoti už pateikimo stadijoje, o paskui komitete svarstyti ir, jeigu reikia, teikti papildomus pasiūlymus. </font></p><div style="font-family: arial,helvetica,sans-serif; text-align: justify"> </div><div style="font-family: arial,helvetica,sans-serif; text-align: justify"> </div><p style="font-family: arial,helvetica,sans-serif; text-align: justify"><font size="2">Prie&scaron; įstatymo pataisą pasisakė parlamentaras <span style="font-weight: bold">J.&nbsp;URBANAVIČIUS</span> (TS-LKDF), pasiūlęs nepritarti valdų smulkinimui dar į mažesnes nei 5 hektarų valdas. Jo manymu, bus sunku visų pirma užtikrinti mi&scaron;kų apsaugą, matau grėsmę, jog mi&scaron;ko žemės paskirtis gali būti keičiama į kitą paskirtį. Čia i&scaron;kyla pavojus pakeisti natūralų mi&scaron;ko kra&scaron;tovaizdį. </font></p><div style="font-family: arial,helvetica,sans-serif; text-align: justify"> </div><div style="font-family: arial,helvetica,sans-serif; text-align: justify"> </div><p style="font-family: arial,helvetica,sans-serif; text-align: justify"><font size="2">Mi&scaron;kų įstatymo 4 straipsnio pakeitimo įstatymo projektui Nr.&nbsp;XIP-901 po pateikimo <span style="font-weight: bold">buvo pritarta.</span> Balsavo 43. Už - 28, prie&scaron; - 5, susilaikė 10. Tolesniam projekto svarstymui pagrindiniu siūlomas Aplinkos apsaugos komitetas komitetas, siūloma svarstyti rudens sesijoje.</font></p><div style="font-family: arial,helvetica,sans-serif; text-align: justify"><font size="2"> &nbsp;</font></div><p style="font-family: arial,helvetica,sans-serif; text-align: justify">lietuvosmiskai.lt inf.</p>" - Unexpected ":", expected one of: "}" , " " , ATTR