Naujienos

2009 - 03 - 31

* EKT: nereformuotas miškų ūkis didina lietuviškos medienos produkcijos kainą ir mažina konkurencingumą

 2009-03-27

Kaip praneša ŽŪM spaudos tarnyba, praėjusią savaitę Žemės ūkio ministerijoje buvo pristatytas mokslinis tyrimas „ES paramos žemės ūkiui ir kaimo plėtrai efektyvumo įvertinimas". Pristatyme ekonomistai kalbėjo ir apie svarbaus eksportui bei kaimiškosioms vietovėms medienos sektoriaus vystymosi perspektyvas.

„Norime išgirsti jūsų pastebėjimus tam, kad mūsų numatytos kaimo plėtros priemonės, pasirinktos kryptys būtų kuo efektyviau įgyvendinamos", - į šio tyrimo vykdytojus - kompanijos „Ekonominės konsultacijos ir tyrimai" specialistus, kreipėsi žemės ūkio ministras Kazys Starkevičius.

„Į kaimo plėtrą norėjome pažvelgti ne žemės ūkio specialisto akimis tam, kad gautume nepriklausomas, objektyvias šio sektoriaus išvadas ir prognozes, galėtume įvertinti, ką šis sektorius gali duoti Lietuvai, - tyrimo pagrįstumą aiškino šio darbo vadovas Gintas Umbrasas (nuotraukoje kairėje). - Galiu drąsiai teigti, kad žemės ūkis yra viena iš kojų, ant kurių stovi šalies eksportas".

DnB NORD vyriausiasis analitikas Rimantas Rudzkis pristatė maisto sektoriaus (žemės ūkio ir maisto pramonės) bei kaimo plėtros raidą 2002-2008 metais, pasaulinės maisto sektoriaus bei kaimo plėtros prognozes, apibendrino integracijos ir ES paramos poveikį, pateikė makroekonominį modeliavimą ir bendras prognozes maisto sektoriaus raidai, kliūtis tolesnei plėtrai.

R. Rudzkis išskyrė dvi kaimo vietovių plėtros ekonomines ašis:
  • Maisto sektoriaus plėtra - intensyvus žemės ūkio ir maisto pramonės produkcijos eksporto plėtojimas paskatintų efektyvią maisto sektoriaus plėtrą, kuri pagerintų gyvenimo kaimo vietovėse kokybę. Papildoma plėtros galimybė - maisto sektoriaus integracija;
  • Medienos sektoriaus vystymas - nesutvarkytas miškų ūkis didina Lietuvos medienos [produkcijos] kainą ir mažina jos konkurencingumą. Įgyvendinus miškų ūkių reformą galima tikėtis geresnės situacijos Lietuvos kaimo teritorijose.

Kaimo vietovių plėtros socialinės ašys, pasak analitiko, taip pat yra kelios. Viena jų - kaimo vietovių pritaikymas rekreacijai ir poilsiui. Išskirtas plačiai suvokiamas kaimo turizmas, kuris didintų kaimo vietovių patrauklumą rekreacijai ir poilsiui tiek Lietuvos, tiek užsienio piliečiams. Lietuvos atveju gan patrauklia galimybe išlieka miškų poilsio paslaugų ir vietinių amatų vystymas. Kita ašis - kaimo vietovių integravimas į urbanistinius centrus. Komunikacinės infrastruktūros plėtra kaimo vietovėse paspartintų jų integravimą į urbanistinius centrus, o tai pagerintų šių vietovių patrauklumą bei pragyvenimo lygį, - mintimis dalijosi analitikas.

Šaltinis: www.zum.lt