Naujienos

2007 - 07 - 06

* 19 tūkst. Lt bauda už klaidinančius raginimus kuo skubiau parduoti žemę

 
Konkurencijos taryba ketvirtadienį (2007-07-05) posėdyje nusprendė, kad UAB „Žemės vystymo fondas 18“ ir UAB „Žemės vystymo fondas“ per televiziją ir radiją skelbtos reklamos teiginiai buvo klaidinantys. Už klaidinančios reklamos naudojimą bendrovėms skirta 19 tūkst. litų piniginė bauda.

Klaidinančia reklama pripažinti naudoti reklaminiai teiginiai: „Juo labiau, kad žemė dabar brangiausia. O po kelerių metų Europos Sąjungai nustojus subsidijuoti, manau, tikrai atpigs, perpus mažiau kainuos“.

Nutarimas įpareigoja nutraukti nurodytos klaidinančios reklamos naudojimą: reklamos tekste nenaudoti reklaminių teiginių, kurie pripažinti klaidinančia reklama, jeigu šie veiksmai dar yra tęsiami. Konkurencijos taryba taip pat įpareigojo per nurodytą terminą nustatyta tvarka ir būdu paneigti klaidinančią reklamą, paskelbiant paneigimus.

Tyrimą Konkurencijos taryba pradėjo fizinių asmenų pateiktų skundų pagrindu. Tyrimo metu buvo nustatyta, jog reklama, skatinanti parduoti žemę Žemės vystymo fondui, buvo skleidžiama nuo 2007 m. balandžio pradžios Lietuvos radijo I programoje, LTV, Marijampolės TV, KTV plius, Splius kanalais.

Įvertinus tyrimo metu nustatytas aplinkybes, padaryta išvada, kad reklama, kurioje buvo skelbiama, jog dabar žemė yra brangiausia, o Europos Sąjungai nustojus subsidijuoti, žemė tikrai atpigs, perpus mažiau kainuos, gali suklaidinti vartotojus.

Konkurencijos tarybos pranešime teigiama, kad šiuo metu galiojantys Europos Sąjungos teisės aktai nenumato, kad po 2013 metų bus nutrauktas paramos tiesioginėmis išmokomis teikimas. Be to, reklamos davėja nepateikė įrodymų, jog paramos nutraukimas sąlygos žemės kainos mažėjimą.

Todėl reklamos teiginiai apie tai, kad dabar parduodamas žemę ūkininkas už ją gaus didžiausią kainą, o ateityje, ES nutraukus subsidijas ir dėl to atpigus žemei, gautų perpus mažiau, yra klaidinantys.