Naujienos
* Seimo AAK siekia uždrausti plynus kirtimus parkuose III ir IV gr.(ūkiniuose) miškuose


Pateikiame argumentus, kuriuos Seimo AAK posėdžio metu išsakė Algis Gaižutis, LMSA

Dėl Miškų įstatymo 3 str. 6 dalies ir 15 str. pakeitimo ir papildymo įstatymo projekto XP-1161
Miškų įstatymo 3 str. 6 dalies papildymui nuostata, numatančia uždrausti plynus kirtimus visuose nacionaliniuose (bei atskiru siūlymu - ir valstybiniuose) parkuose III ir IV grupės miškuose dėl žemiau pateiktų priežasčių nepritariame iš esmės:
1. Kadangi įstatymo pakeitimams įgyvendinti reikėtų ženklių valstybės biudžeto lėšų kompensacijoms už įvedamus ūkininkavimo apribojimus, įstatymo pakeitimų iniciatoriai nėra pateikę, kaip to reikalaujama Seimo statuto 145 str. 1 dalyje, Biudžeto ir finansų komiteto ir Vyriausybės išvadų dėl galimų šių lėšų šaltinių, taip pat nėra pateiktas ir svarstomo valstybės biudžeto įstatymo pakeitimo įstatymo projektas.
2. Esame įsitikinę, kad bet koks papildomas (lyginant su būtina miškininkystės ūkininkavimo praktika) ūkininkavimo apribojimų privačioje nuosavybėje taikymas turi būti savininkui laisvanoriškas, valstybei taikant siektinos veiklos skatinimo finansinius mechanizmus sutartiniais pagrindais.
3. Siūlomas papildymas prieštarauja Miškų įstatymo 3 str. 4, 5 ir 8 dalims, kadangi siūlomų pakeitimų įgyvendinimas didžiulėse teritorijose faktiškai prilygintų ūkininkavimo režimą parkuose esančiuose III ir IV gr. ūkiniuose miškuose specialios paskirties II grupės miškams.
4. Nederlingose augavietėse (Na, Nb) galima mišką atkurti tik pušimi arba beržu, kurie negali augti po laja dėl šviesos stokos, todėl net ir taikant atvejinius kirtimus, antru atveju, maždaug per 10 metų po medyno išretinimo, visas medynas vis tiek turi būti nukertamas plynai.
5. Yra abejotinas numatomo draudimo vykdyti pagal šiuolaikinės miškininkystės mokslo pagrindus suprojektuotus pagrindinius plynus kirtimus visuose apsauginiuose (III grupės) ir ūkiniuose (IV grupės) miškuose nacionaliniuose ir valstybiniuose parkuose tikslingumas. Todėl siūlome nepritarti Miškų įstatymo 3 str. 6 dalies papildymui, kol nebus aiškaus mokslinio beiekonominio siūlomo ūkininkavimo režimo pakeitimo pasekmių įvertinimo.
Keičiamą Miškų įstatymo 15 str. 7 dalį siūlome tikslinti:
„ 7. Regionų aplinkos apsaugos departamentų valstybiniai miškų pareigūnai miško valdytojams, savininkams ir naudotojams neišduoda leidimo miškui kirsti pagrindiniams kirtimams, kol jų valdoje neatkurtas iškirstasis miškas ankstesnėse kirtavietėse savalaikiai nevykdomas miško atkūrimas.”
Paaiškinimas: Remiantis Miškų įstatymo 15 str. 6 dalimi. Miško atkūrimas ir įveisimas taip pat apima medynų rekonstrukciją, želdinių ir žėlinių papildymą, priežiūrą ir apsaugą, kol susiformuoja jaunuolynas. Iš to seka, kad priėmus siūlomą įstatymo pataisą, kol buvusioje kirtavietėje nesusiformuoja jaunuolynas, nauji pagrindiniai kirtimai negalės būti vykdomi nei vienoje kitoje miško valdos vietoje. Tai truktų 8-12 metų.